Mooi Er Uitzien, Zelfs Als U Denkt Dat U Het Niet Kunt

Screen-Shot-2014-03-04-at-7.55.50-PM

Ik vond me niet mooi.

Elke keer dat ik in de spiegel keek, zag ik een mager, hopeloos meisje en zeker niet schattig. Mijn familie gaf me complimenten, maar ik zag alleen mijn mooie groene ogen. Ik was zoals de meeste vrouwen… ik vond me lelijk.

Aan de ene kant wilt u mooi zijn, maar aan de andere, u hebt een negatief mening over uzelf. Sommige vrouwen gaan op een meer subtiele manier met de situatie om, ze investeren veel in hun carrière en studies, en zegen tegen zichzelf dat schoonheid zinloos is. “Waarom moeten ze voor iets zorgen dat hen niet vertegenwoordigt?”, denken ze. Andere zorgen wel voor zichzelf, maar vergelijken zich altijd met de andere vrouwen en vinden zich minder dan hen. Ik was zo iemand die zich met andere vergeleek en daarom dacht ik dat ik lelijk was, want ik had hun dunne neus niet, enzovoort…

Tot op een dag dat ik wakker werd van deze vrouwelijke nachtmerrie en mezelf bevrijd van mijn negatieve gedachten. Ik kon een andere, unieke en mooie vrouw in mij zien. Ik heb geen plastische chirurgie gedaan en heb ook mijn looks niet veranderd. Alles gebeurde eerst in mijn binnenste om daarna de neiging te hebben om beter voor mezelf te zorgen.

Ik ontdekte dat ik niet de enige vrouw was met dit probleem en ik zag dat het een manier was van het kwaad om ons te beschamen. Als we verkeerd denken over onszelf, dan gaan we ons beperken, verbergen en, dus geen gebruik maken van onze innerlijke kracht. En weet u wat er gebeurt? De manier waarop we onszelf zien (binnenkant), dan zien de andere aan de buitenkant.

Dit probleem wordt niet opgelost door te investeren aan de buitenkant. Ondanks dat iedereen zegt dat uw gevoel van eigenwaarde stijgt als u voor uzelf zorgt, de waarheid is dat ze tijdelijk toeneemt, maar binnen, u bent nog steeds dezelfde (laag zelfbeeld).

Mijn verandering begon op de dag dat ik van mezelf begon te houden. Houden van mijn manier om anders te zijn. Zo werd een nieuwe Cris in mij geboren. Een Cris, die zich niet meer druk maakte over wat anderen van haar dachten, die anderen niet meer nadeed, die haar persoonlijkheid niet kwijt raakte om anderen te behagen. Een Cris zonder angst om zichzelf te zijn.

Vandaag maak ik selfies en ik maak me geen zorgen om degene die me bekritiseren voor dat. Ik wil dat de vrouw het plezier heeft om haar schoonheid te zien, zoals ik vandaag het heb. Dus al dat innerlijke schoonheid kan buiten komen, en u begint een mooie vrouw te zijn. U kunt de juiste kleren aandoen, creatief zijn met uw uiterlijk, en zich in alles waarderen.

 Onthoud altijd dit: van zichzelf houden is uw binnenste aan de buitenkant weerspiegelen.

537680_10151507774881591_1445920962_n

Cristiane Cardoso

Een gedachte over “Mooi Er Uitzien, Zelfs Als U Denkt Dat U Het Niet Kunt

Plaats een reactie