#Godllywood2015: De ware schoonheid

shutterstock_134019455

Lieverds, jullie die mijn laatste podcast hebben gehoord, hebben al een korte introductie gehad op dit onderwerp, maar omdat dit een uitgebreid onderwerp is, wil ik dit geleidelijk doen, want, de ware schoonheid  wordt niet in een keer duidelijk – helaas. 

 Onze samenleving wil niet dat we dat zien, integendeel, ze wilt opleggen, bepalen en de vrouw verplichten (en aan de man ook) zich te beperken tot een soort van schoonheid die alleen met de ogen zichtbaar is, en moet een bepaalde naam hebben en in de mode zijn. Wanneer iemand deze schoonheid niet naleef, ze wordt vernederd, afgedankt en gezien als smakeloos.  

 Ah meisjes, ik ben moe geworden van het zien dat mooie jonge meisjes zich lelijk vinden. Moe van het zien dat vrouwen zich afwaarderen omdat ze het lichaam niet hebben dat “aanvaardbaar” is… jullie weten niet hoe ik elke keer razende wordt. Vrouwen die het lichaam moeten laten zien om aandacht te hebben. Vrouwen die de plaatsen die ze naartoe gaan moeten laten zien om bewondering te hebben. Vrouwen die merken moeten gebruiken om gerespecteerd te worden. 

De uitdaging van 2015 voor jullie die mij hier wekelijks volgen door de #Godllywood uitdagingen is dit: de ware schoonheid leven. En, zijn jullie in geloof? 

 Wat is de ware schoonheid. Nou, ik heb in de podcast beloofd dat ik erover zou praten en ik zal het doen, maar tot dan, de uitdaging van deze week is om te schrijven wat je denkt dat ware schoonheid is, en hoe je je voelt ten opzichte van de schoonheid aan ons opgelegd door mode, tijdschrift, merken, beroemdheden en bloggers. 

Plaats hier wat je geschreven hebt als commentaar en deel dit artikel via jou sociale netwerken door #godllywood2015 te gebruiken. 

Kusjes! 

537680_10151507774881591_1445920962_n

Cristiane Cardoso

Een gedachte over “#Godllywood2015: De ware schoonheid

Plaats een reactie