Lelijke Vrouwen

shutterstock_153798965

De andere dag was ik aan het lopen op de loopband en aan het zappen om te zien of er iets was dat mij kon afleiden, en ik stopte op een programma voor vrouwen genaamd Fashion Police. Ik was woedend op dit programma!

Op de zetel, waren vier presentatoren, onder wie drie vrouwen en een man, allemaal het uiterlijk van beroemdheden belachelijk aan het maken. Ik kan wel begrijpen dat, soms, mensen fouten maken in hun uiterlijk, ik heb ook veel fouten gemaakt, maar deze keren die we fouten maken bespotten is wreed! Ik vroeg me af, hoe kan een vrouw zoveel plezier hebben door andere belachelijk te maken?

Vandaag, God antwoordde mij in deze passage:

 “ Uw schoonheid moet niet gelegen zijn in uiterlijkheden, zoals kunstig gevlochten haar, gouden sieraden of elegante kleding, maar in wat verborgen ligt in uw hart, in een zacht en stil gemoed. Dat is een onvergankelijk sieraad dat God kostbaar acht.”     1 Petrus 3:3-4

Als schoonheid is niet in de diverse accessoires die we gebruiken, en ze trekken veel aandacht, dus stel u maar voor het soort schoonheid dat Peter bedoelt! Het is een schoonheid die verder gaat dan dit alles, waardoor onze accessoires slechts kleine details tot een geheel worden… en het is hier die veel vrouwen fouten maken. Vrouwen die goed zijn in de details, maar niet in het geheel – wat is het nut ervan?

Nu, kunt u dat ander vers begrijpen:

 “Als een gouden ring in een varkenssnuit is een schone vrouw zonder verstand.” Spreuken 11:22

Onze schoonheid is meer dan het uiterlijk, God zij dank! Dit betekent dat we oud kunnen worden en nog steeds mooi zijn.

Peter spreekt over de schoonheid van een zachtmoedige en geruste geest, dat we eerlijk zijn, maakt echt het verschil. Hebt u al een vrouw gezien die heel mooi is, maar grof als ze spreekt? Of een mooie maar extravagante vrouw? Of een mooie maar onbeleefd vrouw? Of een mooie, maar onvriendelijke vrouw? Hebt u al gemerkt dat als u haar zo goed kent, ze niet zo mooi is?

En, hebt u al een vrouw gezien die niet de uitstraling had die aandacht kon trekken, maar als u haar beter leerde kennen, u van haar genot? Dat is het, de schoonheid die Peter naar verwijst in het bovenstaande vers. Een schoonheid die maakt de buitenkant aantrekkelijk.

De aantrekkelijkheid van een vrouw is niet in haar looks, haren of make-up, het is in haar zachtmoedige en geruste geest, in haar vrouwelijkheid en elegantie. Mooie vrouwen zijn overal, maar mooie en aantrekkelijke vrouwen…

Vrouwen zoals deze van de “Fashion Police”, die andere belachelijk maken, die graag vernederen, beledigen, en op een of andere manier de andere mensen zich minderwaardig laten voelen, zijn lelijke vrouwen. Ze gebruiken sieraden voor niets en ze hebben dringend geestelijke sieraden nodig.

537680_10151507774881591_1445920962_n

 

 

 

 

Cristiane Cardoso

Een gedachte over “Lelijke Vrouwen

Plaats een reactie